e-twinning

http://www.etwinning.gr/
Φέτος αποφασίσαμε κι εμείς να συμμετέχουμε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-twinning. Πιστεύουμε πως μέσω αυτής της δράσης θα ενισχύσουμε εκείνη την πλευρά του χαρακτήρα μας, που θα μας επιτρέψει να λειτουργούμε συλλογικά, υπεύθυνα , πολυπρισματικά και φυσικά... ευρωπαϊκά.
Θέλουμε να επικοινωνήσουμε με μαθητές άλλων σχολείων , να αλληλεπιδράσουμε μαζί τους με σκοπό τη γνωστική , ηθική και νοητική εξέλιξή μας.



Wonderful People

Το πρόγραμμά μας εγκρίθηκε. Τώρα μένει να απολαύσουμε την εμπειρία!!!


Τέσσερις μήνες! Τέσσερις προσωπικότητες! Τρία σχολεία! Μία ψυχή!


Συνδεθήκαμε!!!









Αποτέλεσμα εικόνας για στ1
  • 1ος Υπέροχος Άνθρωπος        Άννα Φρανκ
Θα δούμε πρώτα αποσπάσματα από την τηλεταινία









Στη συνέχεια θα περιηγηθούμε στο εικονικό μουσείο της Άννα Φρανκ, όπου θα γνωρίσουμε το μέρος που κρυβόταν και στο οποίο συνέγραψε το ημερολόγιό της.

http://www.annefrank.org/en/Subsites/Home/Enter-the-3D-house/#/house/20/hotspot/4102/audio/
Μετά από αυτά είμαστε έτοιμοι να χωριστούμε σε ομάδες και να ... δημιουργήσουμε!

1η ομάδα : Δημιουργία ppt  αρχείου σχετικό με τα στρατόπεδα συγκέντρωσης

2η ομάδα : δημιουργία spot  για το ρατσισμό

3η ομάδα : αποτύπωση της Άννα Φρανκ με χαρτόνια
4η ομάδα: δημιουργία ημερολογίου "Η υπέροχη  Άννα Φρανκ"

κι εργασίες συνεχίζονται...





Η 3η ομάδα τελείωσε τη δουλειά της. Καμαρώστε την!


και η 1η ομάδα μεγαλούργησε....



Να και το έργο της 2ης ομάδας



Η 4η ομάδα ήταν άψογη!!! και τα γυρίσματα.... απλά απίθανα!


2ος Υπέροχος Άνθρωπος        Γαλιλαίος



Ας ξεκινήσουμε να μελετάμε τον σπουδαίο αυτόν Ιταλό φιλόσοφο, αστρονόμο, μαθηματικό, επιστήμονα, παρακολουθώντας πρωτίστως το παρακάτω βίντεο




Μέσα στο βίντεο που ακολουθεί, βρίσκονται κρυμμένες οι δραστηριότητες των ομάδων!!!

  • υδροστατικός ζυγός
  • ελεύθερη πτώση σωμάτων
  • κυκλική κίνηση της Γης
  • ηλιακό σύστημα
  • Αριστοτέλης
  • τηλεσκόπιο
  • Κοπέρνικος
πολύ δουλειά έχουμεεε....



Στη συνέχεια μελετήσαμε το πολύ ενδιαφέρον βιβλίο , το οποίο και συστήνουμε ανεπιφύλακτα, Γαλιλαίος και το Σύμπαν.

 Από αυτό εμπνευστήκαμε και δημιουργήσαμε τα πρώτα μας σκίτσα. θελήσαμε να αποτυπώσουμε με το ίδιο μας το χέρι όλα εκείνα τα στοιχεία ,τα οποία θυμίζουν τον μεγάλο αυτό επιστήμονα. Νομίζουμε ότι τα καταφέραμε και  το παραπάνω...

Galileus Galilei


Τηλεσκόπιο που χρησιμοποιούσε για τις μετρήσεις του

Αναλογικός διαβήτης




Το ηλιακό σύστημα όπως το αποτύπωσε ο Κοπέρνικος, με τον οποίο συντάχθηκε και ο Γαλιλαίος, σε αντίθεση με το ηλιακό σύστημα του Αριστοτέλη.Τελικά η Γη γυρίζει;

  • Αρχικά ασχοληθήκαμε με τις απόψεις του Γαλιλαίου αναφορικά με το ηλιακό μας σύστημα, κάτι που τον οδήγησε σε αντίθετο συμπέρασμα από αυτό του Αριστοτέλη. πρόκειται για την 1η διάψευση του Έλληνα μεγάλου φιλόσοφου, όπως την ονομάσαμε. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στην τελειοποίηση του τηλεσκοπίου, από τον Γαλιλαίο. Χάρη σε αυτό παρατήρησε το σύμπαν΄είδε τους δορυφόρους του Δία, τις φάσεις της Σελήνης και της Αφροδίτης, το πραγματικό σχήμα του Κρόνου, δηλ. το πεπλατυσμένο λόγω των δακτυλίων του και άλλα πολλά, που οδήγησαν στο να του απονεμηθεί ο τίτλος του Πατέρα της Σύγχρονης Αστρονομίας.
Πώς θα μπορούσαμε , λοιπόν, να μην δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας και να κατασκευάσουμε κι εμείς το δικό μας τηλεσκόπιο;;; Δύσκολο; όχι τελικά.
Εντυπωσιακό;; Πολύ !!!


κατασκευή τηλεσκόπιου

  • Για όποιον ενδιαφέρεται ακολουθούν ακριβείς οδηγίες για την κατασκευή ενός τηλεσκοπίου. Είναι εύκολο και δεν κοστίζει ιδιαίτερα πολύ...

  • Με το τηλεσκόπιο ο Γαλιλαίος κατάφερε να αποδείξει την ορθότητα του ηλιακού συστήματος, όπως το είχε παρουσιάσει ο Κοπέρνικος, σύμφωνα με τον οποίο στο κέντρο βρίσκεται ο Ήλιος. Χάρη στην τελειοποίηση του τηλεσκοπίου, ο Γαλιλαίος παρατήρησε τις φάσεις της Σελήνης και από αυτό συμπέρανε ότι η Γη γυρίζει, κάτι που τάραξε τους κύκλους της εκκλησίας καθώς και των αριστοτελικών, με αποτέλεσμα να θεωρηθεί αιρετικός.Μέχρι τότε ίσχυε ο λόγος του Αριστοτέλη ότι η Γη δεν γυρίζει και ότι βρίσκεται στο κέντρο, δεν είχε αντικρουστεί με αποδείξεις, καθώς πρώτος ο Γαλιλαίος εισήγαγε την επιστημονική παρατήρηση μέσω δοκιμών και πειραμάτων. 
    Ετοιμάσαμε ένα βίντεο στο οποίο παρουσιάζουμε την 1η νίκη του Γαλιλαίου έναντι του Αριστοτέλη.Ακολουθεί κι άλλη...



Μας ενθουσίασε το γεγονός ότι ο Γαλιλαίος μπορούσε να βλέπει το σύμπαν κι έτσι αποφασίσαμε να βλέπουμε κι εμείς καθημερινά τους πλανήτες με τον ήλιο πάνω από τα κεφάλια μας ...στην κυριολεξία !!!
Επιδοθήκαμε, λοιπόν, με ιδιαίτερο ενθουσιασμό, στην κατασκευή πλανητών κάτι το οποίο δεν ήταν εύκολο, καθώς ο βροχερός καιρός δυσκόλεψε και καθυστέρησε πολύ το έργο μας. ( δεν στέγνωνε με τίποτα η αλευρόκολλα!!!)
Το αποτέλεσμα όμως, μας δικαίωσε και μας κατέπληξε!!








κι επιτέλους το κρεμάσαμε!!!!


  • Πτώση των Σωμάτων
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τη θεωρία του Γαλιλαίου αναφορικά στην πτώση των σωμάτων . Αυτό το θεωρήσαμε ως τη 2η νίκη του Γαλιλαίου απέναντι στον Αριστοτέλη. Ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό το πώς μέσω πειραμάτων διαψεύστηκαν και οι δικές μας προβλέψεις , αλλά και του Αριστοτέλη!!!
Το παρακάτω βίντεο δείχνει τη διαδικασία που ακολουθήσαμε. Εμείς το διασκεδάσαμε!!! 



3ος Υπέροχος Άνθρωπος        Ερατοσθένης


Ποιος είναι ο μεγάλος αυτός Έλληνας επιστήμονας που κατάφερε να υπολογίσει την περιφέρεια της Γης παρατηρώντας ένα φαινόμενο, που για όλους τους άλλους ανθρώπους ήταν απλώς κάτι το "δεδομένο";Ας τον μελετήσουμε!!!

 Πένταθλο....

μα τι πολύπλευρη προσωπικότητα... Γιατί τον ονόμαζαν Πένταθλο;
γιατί, όπως ο αθλητής του πένταθλου καταπιάνεται και διαπρέπει σε 5 αθλήματα, έτσι κι ο Ερατοσθένης αποτέλεσε ξεχωριστή μορφή σε πολλούς τομείς. Το "προσωνύμιο" , λοιπόν, αυτό τόνιζε το εύρος του ταλέντου του.
Υπήρξε 
- Μαθηματικός
- Αστρονόμος
- ποιητής !!!!!!!!
- Γεωγράφος
Με τι να ασχοληθούμε πρώτα....
πφφφ πολύ δουλειά!
  • Ο Μαθηματικός Ερατοσθένης
Στο μάθημα των μαθηματικών, ήδη μιλήσαμε ια τους πρωτους αριθμούς και είδαμε πως ο Ερατοσθένης με έναν απλό τρόπο μας βοήθησε να βρούμε τους πρώτους αριθμούς μέχρι το 100. Με το γνωστό σε όλους μας πια ΚΟΣΚΙΝΟ ΤΟΥ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ

Πρώτα το αναπαραστήσαμε στον πίνακα...
στη συνέχεια το αναπαραστήσαμε και στο χαρτόνι


  • ο Γεωγράφος
Ο Ερατοσθένης υπήρξε ο πρώτος που κατασκεύασε ένα χάρτη παγκόσμιο του τότε γνωστού κόσμου, βασιζόμενος στις γεωγραφικές γνώσεις της εποχής εκείνης. Κάτι τέτοιο προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε κι εμείς!!!
  • Ο Αστρονόμος
στη συνέχεια, αφού διαβάσαμε ότι αυτός ήταν που υπολόγισε με αξιοθαύμαστη ακρίβεια την κλίση του άξονα της Γης (23 ° 51' 15'' ), παιδευτήκαμε να το κατασκευάσουμε και αυτό!!!
Μετά από πολλές προσπάθειες τα καταφέραμε...
 
α
  • Ο Επιστήμονας
Το Πείραμα του Ερατοσθένη
Έτσι είναι πλέον γνωστό σε όλο τον κόσμο, η μέτρηση της περιφέρειας της Γης από τον Ερατοσθένη, με μοναδικά του μέσα τη γεωμετρία, τον Ήλιο, το φως και τη σκιά και ... φυσικά το μυαλό του!!!
Σύμφωνα με το περιοδικό Physics World , η μέτρηση αυτή αποτελεί ένα από τα πιο όμορφα πειράματα στην ιστορία της Φυσικής. (δημοσίευση στην εφημερίδα Ν.Υ.Τimes, 25 Σεπτεμβρίου 2002)
Πιστοί και μεις στην κορυφαία αυτή προσωπικότητα, ακολουθήσαμε τα βήματά του και πραγματοποιήσαμε τις δικές μας μετρήσεις βασιζόμενοι στην μέθοδο του Ερατοσθένη. Οι μετρήσεις ήταν πολλές και ευτυχώς πάντα βρισκόταν ένα άλλο σχολείο , σε μια άλλη χώρα, να μας βοηθήσει να υπολογίσουμε ακριβέστερα και με μεγαλύτερο ενδιαφέρον την περιφέρεια της Γης!!!
 
 
Τόσο πολύ μας άρεσε ο Ερατοσθένης, που αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε και σε μια άλλη eTwinning ομάδα, που ασχολείται αποκλειστικά με τον Ερατοσθένη και το πείραμά του!
Τέλος, με την παρακάτω παρουσίαση θέλουμε να σας παρουσιάσουμε, με συνοπτικό βέβαια τρόπο ό,τι μάθαμε και αξίζει να σας μεταφέρουμε! Δείτε το!!!







  • 1ος Υπέροχος Άνθρωπος        Χριστόφορος Κολόμβος

 Θα διαβάσουμε βιβλία και θα συλλέξουμε πληροφορίες για το Χριστόφορο Κολόμβο.

Θα δούμε την παιδική ταινία:

Κι έτσι θα ξεκινήσουμε κι εμείς το δικό μας ταξίδι...

1η ομάδα: Δημιουργία ημερολογίου του Κολόμβου:

Το γράψαμε, το μελετήσαμε, το διορθώσαμε, το χρωματίσαμε και να το αποτέλεσμα!

2η ομάδα: Δημιουργία μαγνητικής πυξίδας.


...για να μη χαθούμε στη διαδρομή, εκτός από την πυξίδα είπαμε να χρησιμοποιήσουμε και λίγο τις νέες τεχνολογίες.

Σίγουρα θα ήταν ευκολότερα τα πράγματα για τον Κολόμβο αν χρησιμοποιούσε googlemaps!!!

3η ομάδα: Το ταξίδι του Κολόμβου με χρήση του googlemaps.


και το αποτέλεσμα...
https://mapsengine.google.com/map/edit?hl=el&authuser=0&mid=zrH_eYWWRos4.kEXLpl_8RxSs

4η ομάδα: Κατασκευή του Κολόμβου με χαρτόνια σε φυσικό μέγεθος!!!





Τώρα είμαστε έτοιμοι να συνεχίσουμε στην επόμενη προσωπικότητά μας!!

  • 2ος Υπέροχος Άνθρωπος        Αμπέμπε Μπικίλα
Πρώτα γνωρίσαμε τον Αμπέμπε Μπικίλα, διαβάζοντας διάφορα άρθρα που έχουν γραφτεί γι' αυτόν, συνεντεύξεις που έχει δώσει και φυσικά παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο!




...και έτσι ξεκινήσαμε κι εμείς το δικό μας μαραθώνιο!
Ελπίζουμε το αποτέλεσμα να μας αποζημιώσει!!!

1η δραστηριότητα: Δε θα μπορούσαμε να μελετάμε τον Αμπέμπε Μπικίλα και να μην τρέξουμε. Οργανώσαμε ένα δικό μας μαραθώνιο με αφετηρία το σχολείο μας και τερματισμό την παραλία του χωριού μας! Τρέξαμε τα τελευταία περίπου χίλια μέτρα. 

Οι προετοιμασίες για τον αγώνα...






Η εκκίνηση...

Και ο τερματισμός...








Φυσικά ένας μαραθώνιος έχει πάντα νικητές. Έτσι κι εμείς.

Πρώτος: Παπασταματίου Μανώλης
Δεύτερος: Οικονόμου Δημήτρης
Τρίτος: Χοτζολλάρι Ρονάλντο
Συγχαρητήρια παιδιά!!!!!!!!!!

Και φυσικά ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν

Ορίστε και η απονομή...


Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο γυμναστή μας κ. Στέλιο Μηναρετζή για την πολύτιμη βοήθειά του σ' αυτή τη δράση!!!

2η δραστηριότητα: Δημιουργία παρουσίασης σπουδαίων μαραθωνοδρόμων με τη χρήση power point.
Τα παιδιά δουλεύουν πάνω σ' αυτό πυρετωδώς!!!


Ορίστε το αποτέλεσμα...




3η δραστηριότητα: Δε θα μπορούσαμε ν' αφήσουμε απ' έξω το τεράστιο πρόβλημα που μαστίζει στην Αιθιοπία. Η ΠΕΙΝΑ!!!!! Τα παιδιά συγκεντρώνουν ήδη υλικό για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού κολάζ!



Να και το αποτέλεσμα:

Δείτε και το κολλάζ που έκαναν τα παιδιά με πραγματικές είκόνες!


 Συγχαρητήρια παιδιά!!!

4η δραστηριότητα: Ο Αμπέμπε Μπικίλα σε φυσικό μέγεθος!
Μας άρεσε πολύ που έχουμε παρέα στην τάξη μας το Χριστόφορο Κολόμβο από την προηγούμενη προσωπικότητα που εξετάσαμε και αποφασίσαμε αυτή τη δραστηριότητα να την κάνουμε για όλες τις προσωπικότητες, με τις οποίες θ' ασχοληθούμε!
...το δουλεύουμε κι αυτό!


Τώρα κι ο Αμπέμπε μας κάνει παρέα στην τάξη, μαζί με το Χριστόφορο  Κολόμβο!

Το project ΑΠΕΜΠΕ ΜΠΙΚΙΛΑ έφτασε στο τέλος του... Πάμε δυνατά με σύντοφο την Έλεν Κέλερ αυτή τη φορά!!!

  • 3ος Υπέροχος Άνθρωπος        Έλεν Κέλερ
Θα τη γνωρίσουμε μέσα από το παρακάτω video!







Μας μάγεψε!!!
Οι μαθητές συγκέντρωσαν πληροφορίες, έψαξαν βιβλία που να αναφέρονται σ' αυτή, στη βιβλιοθήκη του σχολείου και άρχισαν να δημιουργούν.
Ας αρχίσουμε με ένα βιογραφικό σημείωμα από τη Σονίλα!

Στη συνέχεια έχουμε μια προσωπογραφία από τη Βικτώρια!!



Μπράβο κορίτσια φοβερή δουλειά!!

Δε θα μπορούσε αυτή η σπουδαία προσωπικότητα να μη μας συντροφεύει στην τάξη. Τα παιδιά την έφτιαξαν σε φυσικό μέγεθος και κοσμεί την τάξη δίπλα στις άλλες δύο σπουδαίες προσωπικότητές μας!!


Κάτι που πραγματικά εντυπωσίασε τα παιδιά ήταν τα αποφθεύγματά της. Έψαξαν στο διαδίκτυο, βρήκαν πολλά, διάλεξαν αυτά που τους άρεσαν περισσότερο και τα έβαλαν δίπλα της ως σκέψεις!


Φυσικά δε θα μπορούσαν να λείπουν και οι νέες τεχνολογίες από τις δραστηριότητές μας. Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα βιντεάκι που δημιούργησαν οι μαθητές με το πρόγραμμα movie maker. Είναι μια σύντομη περιγραφή της ζωής της. Απολαύστε το!


...και φτάσαμε στο τέλος. Ήταν πραγματικά υπέροχοι οι άνθρωποι, αλλά και υπέροχο το ταξίδι μας μαζί τους! Πάμε για άλλα παιδιά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




4 σχόλια: